بهانهء زمستانی ترین بهار

برگی از نوشته های رهگذر از سر دلتنگی...

بهانهء زمستانی ترین بهار

برگی از نوشته های رهگذر از سر دلتنگی...

زاکون، اها بگوو

آها بوگو ...

می جون یاری دگوده بو قبای گالشی!
امره بیجار بنا بو زحمت بکشی
می چلچرانه



دانلود - متن + ترجمه



آها بوگو ...

می جون یاری دگوده بو قبای گالشی!
(یار دوست داشتنی من لباس گالشی(محلی) پوشیده بود!)
امره بیجار بنا بو زحمت بکشی
( مارو تو مزرعه گذاشته بود تا زحمت بکشیم )
می چلچرانه
(وقت شادی منه)
می چلچرانه
(وقت شادی منه)
امشو شیمی خونه ور شیرنی خورانه
(امشب دوروبر خونه شما مراسم شیرنی خوردنه)
د گوته منیم شو خوته منیم
(دیگه چیزی نمیتونم بگم ،شب خوابم نمیبره)
آفتوبه آب سنگینه جور گیته منیم
(آب آفتابه سنگینه نمیتونم بلندش کنم)
...
...

چندی مو پوست خا بکنم می پرده قاله
( تا چند وقت دیگه باید پرتقالم رو پوست بکنم؟!!)
چندی نگاه وا بکنم تی بلندی براره
( تا چند وقت دیگه باید داداش قد بلندت رو نگاه کنم؟!)
بلندی برار بگوده بو می دیله کاره
( داداش قد بلندت همون کاری رو که من میخواستم رو کرده بود )
امروز نشاست خا بکنیم فردا دوباره
( امروز نشا کنیم(یکی از مراحل کشاورزی و تولید برنج در مزارع ) فردا دوباره (دوباره = وجین =یکی از مراحل کشاورزی و تولید برنج در مزارع )

می چینی کاسی
(کاسه چینی من)
می چینی کاسی
(کاسه چینی من)
قربان بشم لاکوی تی چوم راست
(ای دختر قربان اون چشم راستت بشم)
می چینی قوری
( ای قوری چینی من)
می چینی قوری
( ای قوری چینی من)
تازه یارم هگیته بود تی چشم کوری
( یار تازه من به کوری چشم تو گرفته بود)

د گوته منیم شو خوته منیم
(دیگه چیزی نمیتونم بگم ،شب خوابم نمیبره)
آفتوبه آب سنگینه جور گیته منیم
(آب آفتابه سنگینه نمیتونم بلندش کنم)






زاکون > اها بگوو

نظرات 2 + ارسال نظر
Niloufar جمعه 19 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ http://bahaneh91.blogsky.com

اولین بارگوش دادنش خاطره اس.یادته؟

آره.کی بود؟

Niloufar شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:29 ب.ظ http://bahaneh91.blogsky.com

ن خسته

خوش گلدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد